Clicks Tea


Perniagaan Clicks Tea beroperasi di online dan pasar tani khususnya, dalam semua jenis teh herba. Clicks tea juga membekalkan kepada banyak restoran dan kafe, spa salon dan banyak lagi. Clicks Tea juga aktif mengambil bahagian sebagai penaja besar atau kecil yang berkaitan bagi menggalakkan gaya hidup sihat. Kami mengambil setiap peluang sebagai satu langkah dalam mendidik orang ramai tentang kebaikan teh bunga dan bagaimana cara untuk minum. Clicks Tea juga sedia membantu anda apabila anda memerlukan kami.Kami memastikan kualiti teh bunga dan kebaikan yang dimakan oleh pelanggan-pelanggan kami. Kami mengambil titik berat sihat pelanggan dengan menjual teh bunga gred yang baik. Kami memastikan setiap kelompok teh bunga berkualiti premium, sampai ke tangan pelanggan kami dalam keadaan baik.

Roselle Tea




Sudut pandangan doktor herba
Hibiscus teh boleh diminum panas atau sejuk. Sebagai teh ais, infusi dikenali kekenyangan dahaga dengan agak berkesan. Ia sering disyorkan sebagai alternatif kepada "minuman sukan. Keupayaan Hibiscus teh untuk menyejukkan badan didokumentasikan oleh budaya yang termasuk dalam diet atau amalan perubatan. Manfaat ini mungkin dikaitkan dengan sifat-sifat diuretik bunga raya, harta yang membantu perkumuhan cecair berlebihan dari badan.
Tekanan Darah, sifat-sifat antihipertensi teh bunga raya diperhatikan oleh kajian di mana 70 orang terlibat; separuh daripada mereka minum teh bunga raya sekali sehari dan separuh lagi mengambil 25 mg ubat anti-hipertensi dua kali sehari. Selepas sebulan, 79 peratus daripada peminum teh mengalami pengurangan 10 titik tekanan darah, 84 peratus daripada orang-orang yang mengambil ubat farmaseutikal juga mengalami pengurangan yang sama dalam tekanan darah. Bunga raya adalah antioksidan. Ia mempunyai sifat yang menghalang pengoksidaan lipoprotein berkepadatan rendah.Sesetengah peminum teh menggunakan teh bunga raya untuk membantu dalam penurunan berat badan. Badan mengeluarkan enzim yang dikenali sebagai amilase yang berfungsi untuk memecahkan gula kompleks dan molekul kanji dalam makanan. Apabila seseorang menggunakan terlalu banyak makanan yang kaya dengan karbohidrat (gula dan kanji) individu yang kemungkinan besar akan untuk mendapatkan berat badan. Menurut ke pubmed.gov, bunga raya mengandungi satu bahan yang boleh menghalang pengeluaran amilase. Seseorang yang kerap minum teh bunga raya itu boleh menghalang penyerapan terlalu banyak karbohidrat dan oleh itu tidak mendapat berat badan yang berlebihan. Selesema, bunga bunga raya segar mengandungi sekitar 6.7 mg asid askorbik, satu bentuk vitamin C, yang merupakan salah satu nutrien yang lebih penting yang diperlukan oleh badan. Bersama-sama dengan bahan ini nyata bermanfaat, bunga raya, diketahui mempunyai sifat anti-bakteria anti-radang dan sederhana. Oleh itu, teh bunga raya sering digunakan sebagai tambahan untuk membantu merawat batuk dan selsema. Kerana kesan penyejukan, ia adalah berkesan terutamanya dalam mengurangkan ketidakselesaan demam yang mungkin mengiringi penyakit itu.
Selain mengandungi sejumlah besar asid askorbik, bunga raya dibuat bahan-bahan pemakanan yang berikut: 1,145 g protein, 2,61 g lemak, 12.0 g serat, 1263 mg kalsium, 273,2 mg fosforus, 8,98 mg besi, 0,029 mg karotena, 0,117 mg tiamina, 0,277 mg riboflavin dan 3,765 m niasin. Memandangkan semua ini, ia boleh dikatakan bahawa teh bunga raya boleh berfungsi sebagai makanan tambahan yang sangat baik dan bantuan bagi meningkatkan sistem imun badan.
Bilas cawan dan teko dengan air panas. Gunakan kira-kira 1 sudu besar untuk setiap 500ml air. Tanamkan air di dalam air panas pada 90'c hingga 95'c untuk 2 hingga 4 minit untuk menjerang pertama dan kedua. Beransur-ansur meningkatkan steeping masa dan suhu menjerang berikutnya.



100 gram = RM15.00 SIAP POS!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...